Odisee Aalst ontvangt vandaag 120 studenten en 15 bedrijven op Hi, Tech! event

Opleidingen Bouw, Werforganisatie, Elektromechanica en Elektromechanische Systemen slaan handen in elkaar voor workshops en bedrijvenbeurs

Odisee hogeschool organiseert vandaag, dinsdag 10 maart, de Hi, Tech! dag op haar campus in Aalst.

In de voor- en namiddag organiseren de opleidingen workshops voor leerlingen van de derde graad secundair onderwijs. Tijdens deze sessies kunnen de leerlingen proeven van het aanbod van de professionele bachelors Bouw en Elektromechanica en van de graduaten Werforganisatie en Elektromechanische Systemen. Zo’n 120 leerlingen woonden deze workshops bij.

“Met deze ‘Hi, Tech!’-dag krijgen leerlingen met een interesse in technologie en techniek de kans om kennis te maken met de inhoud van onze opleidingen”, zegt Sara Coryn, docente en organisator van het event. “Doordat de sessies plaatsvinden op een gewone lesdag, kunnen ze tegelijk ook de sfeer op onze campus ervaren.”

Tussen 11u30 en 14u vindt er een poster- en bedrijvenbeurs plaats voor de studenten van de hogeschool en geïnteresseerde leerlingen van het secundair onderwijs. Zo’n 15-tal bedrijven zijn op deze beurs aanwezig om studenten en leerlingen informatie te verschaffen over stage- en jobmogelijkheden. Ook stellen studenten Bouw en Elektromechanica hun uitgevoerde projecten voor tijdens een posterbeurs.

“Voor studenten is deze beurs een belangrijk moment om hun afstudeerrichting en hun stageplek te kiezen. Dankzij de gesprekken met de bedrijven krijgen ze beter zicht krijgen op de jobmogelijkheden die voortvloeien uit hun keuze,” legt Sara Coryn uit. “Als opleiding hechten we er veel belang aan dat studenten goed begeleid worden in deze keuze. Dankzij een nauwe samenwerking met de bedrijfswereld kunnen ze zich een realistisch beeld vormen. En ook de leerlingen van het secundair onderwijs zijn hier welkom, zodat ze hun studiekeuze nog gerichter kunnen maken. Ook voor de opleiding zelf is dit een ideaal moment om te netwerken om de expertise van de bedrijfswereld nog meer te implementeren in de opleiding.”

Over Hogeschool Odisee

Odisee, dat 25 bacheloropleidingen, 8 graduaatsopleidingen en diverse vervolgopleidingen aanbiedt, is dé co-hogeschool. We willen dat studenten, docenten, onderzoekers, bedrijven en de maatschappij samen werken aan ons onderwijsproject. We bundelen onze krachten om de complexe uitdagingen van vandaag aan te pakken – in de hogeschool én op de werkvloer bij onze partners. Bij Odisee, dat 10.000 studenten en 1.200 personeelsleden telt, denken en doen we zoveel mogelijk in co. Meer info: www.odisee.be of neem contact op via onderstaande gegevens.

Hogeschool Odisee
Warmoesberg 26