Odisee Sint-Niklaas gaat ook in Coronatijden voor vol auditorium

Campus wil auditorium vullen met 278 cadeaus voor mensen in armoede

Zoals elk jaar zamelt Odisee campus Sint-Niklaas cadeaus in voor de kansarme gezinnen van Welzijnsschakel Tereken. Dit jaar zamelen studenten en collega's 278 geschenken in. Zoveel plaatsen zijn er in het grote auditorium van de campus. In deze Coronatijden wil Odisee dus gaan voor een vol auditorium... vol cadeaus voor mensen die anders geen cadeautje zouden krijgen.

Een vol auditorium

"Elk jaar plaatsen we een kerstboom in onze inkomhal als symbool voor de kerstactie waarmee we pakjes inzamelen voor Welzijnsschakel Tereken," vertelt Anja De Kimpe, campusbeheerder van de campus in Sint-Niklaas. "Door corona zijn we echter genoodzaakt om het dit jaar anders aan te pakken en gaan we als warme campus voor een auditorium vol geschenken. We laten immers de mensen uit de buurt die in armoede leven niet in de kou staan."

Online cadeautjes

Studenten en personeelsleden kiezen online één of meer mensen aan wie ze een verjaardagscadeautje willen schenken. Op de webpagina kiezen ze een persoon uit de buurt van Sint-Niklaas die in armoede leeft. Ze kunnen natuurlijk de naam van deze persoon niet zien, maar selecteren iemand op basis van geslacht, leeftijd en geboortemaand. Ze kopen een cadeautje voor deze persoon, dat ze dan afgeven op de campus.

Aangezien veel studenten en personeelsleden dit jaar niet vaak naar de campus komen, kunnen ze ook een geschenk online bestellen en laten leveren op de campus. De collega's van het onthaal van de campus hebben met veel plezier al die cadeautjes ingepakt.

Overhandiging cadeautjes

Op woensdag 16 december om 13u15 worden de cadeaus op een coronaveilige manier overhandigd aan Bea De Jonge van Welzijnsschakel Tereken. Hopelijk voor vol auditorium...

Catherine Decraene

Communicatie Campus Sint-Niklaas, Odisee

Anja De Kimpe

Campusbeheerder Sint-Niklaas

Over Hogeschool Odisee

Odisee, dat 25 bacheloropleidingen, 8 graduaatsopleidingen en diverse vervolgopleidingen aanbiedt, is dé co-hogeschool - waarbij 'co' staat voor samen. We willen dat studenten, docenten, onderzoekers, bedrijven en de maatschappij sámen werken aan ons onderwijsproject. We bundelen onze krachten om de complexe uitdagingen van vandaag aan te pakken – in de hogeschool én op de werkvloer bij onze partners. Bij Odisee, dat meer dan 10.000 studenten en 1.400 personeelsleden telt, denken en doen we zoveel mogelijk in co. Odisee heeft campussen in Brussel, Schaarbeek, Dilbeek, Aalst, Sint-Niklaas en Gent. Meer info: www.odisee.be of neem contact op via de bijgaande gegevens.