Topmanager in interactie met Odisee-studenten

Neuhaus-CEO Ignace Van Doorselaere geeft op 5 maart lezing aan studenten Bedrijfsmanagement en Office Management op campus Aalst

Op 5 maart om 14 uur geeft Ignace Van Doorselaere een interactieve lezing aan een groep studenten van de opleidingen Bedrijfsmanagement en Office Management van de Odisee hogeschool, campus Aalst. In totaal zullen zo’n 80 studenten de lezing bijwonen.

Ignace van Doorselaere is sinds 2017 CEO van Neuhaus. Eerder was hij CEO bij Van de Velde (lingerie) en vervulde hij managementfuncties bij AB Inbev, Western Europe, Boston Consulting Group… Hij is ook auteur van verschillende boeken rond leiderschap en management.

In de lezing zal Ignace Van Doorselaere het hebben over leiderschap: hoe Neuhaus een leidende rol blijft spelen in de markt, en hoe hijzelf als CEO zijn leiderschap opneemt.

De lezing van Ignace Van Doorselaere zal geen eenrichtingsverkeer zijn. De hogeschool mikt op interactie tussen de topmanager en de aanwezige studenten. Joris De Lee, docent in de richting Bedrijfsmanagement en Office Management, verduidelijkt: “De studenten is gevraagd om op voorhand na te denken over enkele vragen aan de topmanager en die op voorhand door te sturen. In de tweede helft van de lezing zal Van Doorselaere ingaan op deze vragen, maar ook de tijd nemen om bijkomende vragen van studenten te beantwoorden.”

De sessie is georganiseerd in samenwerking met Vlajo (Vlaamse Jonge Ondernemingen) in het kader van ‘Ondernemers voor de Klas’ – het grootste project in Vlaanderen op gebied van samenwerking tussen bedrijfswereld en onderwijs. Joris De Lee: “Voor Odisee hogeschool, en ook voor onze opleiding in het bijzonder, is de link tussen onderwijs en praktijk zeer belangrijk. Dankzij de samenwerking met Vlajo kunnen we onze studenten een blik in de wereld van een bedrijfsleider bij een gerenommeerd bedrijf gunnen.”